Tuesday, April 1, 2014

Lanjutan MH370-Surat dari Luar Negara kepada DSH



Dari laman tweet DSH.....

Baru berumur 15 tahun dari French, tp, amat menghargai Malaysia dan juga DSH,malah cik jah ternmpak pelajar dari China pun sama, masih lagi menghargai Malaysia. Maaf cakaplah, cik jah x berapa nak faham, kenapa kita, rakyat Malaysia, tidak bangga dengan negara kita sendiri? Cik jah rasa tidak keterlaluan cik jah nak katakan, anak-anak muda yang juga merupakan pelajar IPTA @ IPTS terlibat dengan aktiviti yang amat memalukan.

Mungkin inilah cara generasi muda nak beritahu kepada pemimpin, apa yang terbuku dalam hati mereka. Tapi, adakah mereka faham, apa yang mereka lakukan tu, hanyalah sia-sia?? Amat berbeza semasa cik jah di IPT dulu, kami amat menekakan pembelajaran dari hal-hal politik. Bukan totally xdalah, tp, tidaklah setahap ini. Malah, pensyarah2 kami juga, walaupun mereka merupakan penyokong politik yang berlawanan, mereka masih lagi menjalankan tanggungjawab mereka kepada kami tanpa mengira fahaman politik.

Kenapa cik jah emosi?? Entahlah yek, mungkin cik jah ada anak bujang yang kalau betul ada rezeki nnti, akan ke IPT. Cik jah terfikir2, adakah anak cik jah nnti akan terpengaruh dengan situasi yg tidak sihat?? Haish...baiklah cik jah berenti menaip dulu, sebelum cik jah mengarut :(

No comments: